پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات ارتقا

پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات ارتقا

,تجربیات ارتقای شغلی,تجربیات مدون ارتقا شغلی,تجربیات بصورت ورد,تجربیات برای ارتقای شغلی,تجربیات برای ارتقای شغلی خبره به عالی,تجربیات برای ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات معاون آموزگار,تجربیات یک معاون آموزگار,تجربیات و مستندات یک معاون آموزگار,تجربیات معاون آموزگار برای ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات مدون معاون آموزگار برای ارتقای شغلی خبره به عالی,تجربیات معاون آموزگار ابتدایی,مستندات آموزشی ارتقای شغلی معاون آموزگار,تجربیات دبیران,تجربیات آموزگار, اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, اقدام پژوهی پایه ابتدایی, اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, اقدام پژوهی در مقطع دبستان, اقدام پژوهی در مقطع دبیرستان, اقدام پژوهی در مقطع راهنمایی, دانلود اقدام پژوهی, دانلود اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, دانلود رایگان اقدام پژوهی, دانلود مجموعه کامل اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, مجموعه کامل اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, اقدام پژوهی املا, اقدام پژوهی چیست, اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, اقدام پژوهی مدیران, اقدام پژوهی معاونین, اقدام پژوهی معلمان, اقدام پژوهی معلمان ابتدایی, اقدام پژوهی معلمان دبیرستان, اقدام پژوهی معلمان راهنمایی, پکیج کامل اقدام پژوهی, دانلود اقدام پژوهی, دانلود اقدام پژوهی دبیران, دانلود پکیج کامل اقدام پژوهی, دانلود رایگان اقدام پژوهی, دانلود رایگان اقدام پژوهی مقطع ابتدایی, دانلود رایگان پکیج کامل اقدام پژوهی, مقاله اقدام پژوهیدانلود رایگان گزارش تخصصی, دانلود گزارش تخصصی, دانلود گزارش تخصصی دبیران, دانلود گزارش تخصصی مدیران, دانلود گزارش تخصصی معاون مدرسه, دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی, گزارش تخصصی, گزارش تخصصی دبیران, گزارش تخصصی مدیران, گزارش تخصصی معاون, گزارش تخصصی معاون مدارس, گزارش تخصصی معلمان

۷۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


تعداد صفحات: 13     کد محصول :6766      حجم فایل:29,47 KB      نوع فایل :rar 


گزارش تخصصی عکاسی

دانلود گزارش تخصصی بیان تاریخچه عکاسی و کاربرد عکس در گرافیک

چکیده:
با توجه به مشکلاتی که در شیوه آموزشی دانشگاههای ما وجود دارد غالباٌ آشنایی طراح گرافیک با عکاسی ضعیف است و در بیشتر موارد امکان ارتباط مفید بین طراح و عکاس نیست. یکی از دلایلی که باعث می شود طراحان از عکس کمتر در کارشان استفاده کنند و یا خود از محصول عکاسی کنند آشنا نبودن کارفرما با عکاسی و تاثیر آن بر گرافیک است. به طور مثال وقتی پای صحبت برخی طراحان نشستیم و از آنها دلیل عدم استفاده از عکس را در آثارشان پرسیدیم همه به اتفاق به نداشتن زبان مشترک با عکاس و عوض شدن ایده شان در حین عکاسی اشاره کردند.
در گزارش پیش رو به بررسی عکس و عکاسی در طراحی گرافیک می‌پردازیم. در بخش آموزش سعی می‌کنیم تا خصوصیات یک عکس خوب برای تبلیغات، نحوه مدیریت رنگی و خصوصیات یک دوربین مناسب برای طراحان گرافیک را توضیح دهیم.
امید است که استفاده کافی را از این گزارش ببرید.

مقدمه:
طراحى و هنر گرافیک ایران بدلیل نیاز به تحول و تجدد دچار دگرگونى مثبتى شد؛ اما این دگرگونى همزمان و همپا با دیگر تحولات متجددانه صورت نگرفت و سال‌ها طول کشید تا در اواسط دوره ی رضاشاه به مدد دوتن بنام‌هاى فرد ریک تالبرگ سوئدى و موشخ سرورى ارمنى و فارغ‌التحصیل آکادمى هنر مسکوکه بر ایران مهاجرت کردند، تحول و تجدد در گرافیک معاصر، شروع به شکل گرفتن، نمود.
گرافیک مدرن ایران با کوشش‌هاى این دو و بعد با تلاش طراحان ایرانى نسل‌ها بعد از آن در جامعه مطرح و شناخته شد و حضورى مستقل پیدا کرد.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
بیان مساله: ۴
تاریخچۀ کاربرد عکس در طراحی گرافیک ۵
فتوگرافیسم ۶
در اختیار آنان قرار می داد جستجو کرد. ۶
کاربرد عکا سی در گرافیک ۶
مختصری هم از تاریخچه و پیشینه ی عکاسی یاد کنیم: ۹
عکاسی مکمل گرافیک ۱۱
نتیجه گیری: ۱۲
منابع: ۱۳



لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی بیان تاریخچه عکاسی و کاربرد عکس در گرافیک

دانلود گزارش تخصصی بیان تاریخچه عکاسی و کاربرد عکس در گرافیک

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰

 تعداد صفحات: 29     کد محصول :6767      حجم فایل:68,65 KB      نوع فایل :rar 



چگونه توانستم با استفاده از روش های خلاق و نوین نقاط ضعف دانش آموز را در درس علوم کاهش دهم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده ازروش های خلاق و نوین نقاط ضعف دانش آموز را در درس علوم کاهش دهم
چکیده
علوم تجربی بخشی ازدانش بشری است که حاصل مطالعه وجست وجوی اودرشناخت جهان مادی ونظام وقوانین آن است. این درس بی شک یکی ازدروس پراهمیت دوره تحصیلی متوسطه اول محسوب می‌شود، چراکه پایه چهاردرس شیمی، فیزیک، زمین شناسی وزیست شناسی دوره متوسطه دوم رااین درس مهم تشکیل می‌دهد. بنابراین محتوای کتاب درسی علوم تجربی وروش تدریس آن ازاهمیت ویژه ای برخورداراست.
متاسفانه در کشورما این درس تاحدودسال 1378 بالاجبار باید با روش‌های قدیم تدریس مانند سخنرانی، پرسش وپاسخ و…تدریس می‌شد (به دلیل نوع محتوای کتاب درسی). اما توجه به گسترش نیازهای دانش آموزان ونیزاهمیت روزافزون علوم تجربی کارشناسان رابرآن داشت که درمحتوای این کتاب درسی ودرنتیجه درروش های تدریس آن تغییرات اساسی ایجاد کنند. لذا این تغییردرسال تحصیلی 87-86 باچاپ کتاب جدیدعلوم تجربی سال اول راهنمایی آغازشد.
یکی از کلیدی‌ترین کار درکتاب جدید پیدا کردن نقاط ضعف و تبدیل آن‌ها به نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف یکی از اهمیت زیادی برخودار است. بخش‌ها مربوط به انجام آزمایش‌های و…
مسلماً یکی از روش‌های مهم فعال تدریس، مخصوصاً دردرس علوم تجربی انجام کارهای علمی است. چراکه کسب مهارت‌هایی مانند برنامه ریزی، مشاهده دقیق، اندازه گیری، ثبت دقیق ودرست اطلاعات، ارائه صحیح نتایج ویافتن ارتباط منطقی بین متغیرهاباانجام این فعالیت عملی، ممکن ومیسرمی شود.

ازدیگرسوانجام آزمایش، آن هم توسط دانش آموزان وبانظارت معلم، آنان را قادر می‌سازد تا درباره اهداف آن فعالیت علمی به تفکربپردازندوبابررسی نتایج حاصله درک روشنی ازمفهوم آموزش داده شده به دست آورند. انجام آزمایش دررده بندی تکالیف برحسب حیطه‌های یادگیری درزمره تکالیف مهارتی می‌باشد که موجب پایداری آموخته هامی باشد.
مثل معروف: «می‌شنوم، فراموش می‌کنم؛ می‌بینم، به یادمی آورم؛ انجام می‌دهم، می‌فهمم» نیز نشانگر اهمیت فوق العاده انجام آزمایش توسط دانش آموزان است.
دیویی نیزبهترین روش آموزش رابه کاربردن روش پژوهش علمی ازسوی خوددانش آموزمی داندو کارمعلم رابیش ازهرچیزدیگر، راهنمایی ویاری آنان درپژوهش می‌داند.
انسان تنهاوقتی به طورعمیق وپایدارچیزی رافرامی گیردکه به طورخودآگاه وفعالانه درباره آن به فعالیت‌های عینی وذهنی بپردازدوخودازآن کوشش هانتیجه گیری کند.

مقدمه
هدف من از انجام پژوهش حال حاضر تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت بود و ایجاد رقبت زیاد به درس علوم هشتم است. با توجه به تغییرات جدید که در کتاب هشتم ایجاد شده نیاز به تشویق دانش آموزان دارد.

فهرست
چکیده 4
مقدمه 6
پیشینه پژوهش 7
توصیف وضعیت موجود 9
گرد آوری اطلاعات شواهد 1 10
تجزیه وتحلیل وتفسیرداده ها 10
روش های تدریس خلاق و نوین علوم 11
ارائه راه حل‌ها 23
انتخاب و اجرای راه حل‌ها 24
گرد آوری اطلاعات شواهد 2 25
ارزشیابی پایانی 25
نتیجه گیری و پیشنهادات 26
منابع و ماخذ 29


لینک دانلود:

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده ازروش های خلاق و نوین نقاط ضعف دانش آموز را در درس علوم کاهش دهم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده ازروش های خلاق و نوین نقاط ضعف دانش آموز را در درس علوم کاهش دهم

 

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 31     کد محصول :6768      حجم فایل:37,33 KB      نوع فایل :rar 



تجربیات مدون روش تدریس فعال دین و زندگی

چکیده :

روش تدریس فعال که در آن مشارکت دانش آموز و معلم را می طلبد و به جای انتقال مطالب به دانش آموز ، به افزایش توانایی یادگیرنده دز قزآیند یادگیری عنایت دارد.

به دلایل متعدد از جمله تاکید براصولی از کلیات نظام آموزش و پرورش کشور و اهداف دوره های تحصیلی ، نگرش های جهانی ، رشد روز افزون تحقیقات ، سرعت فن آوری و تکنولوژی ، ضرورت کار بست تدریس فعال را می طلبد .

ادیان و رهبران مصلح اجتماعیی نیز تاکید بر نوعی فعال سازی ذهن و جلوگیری از تقلید کورکورانه در اصول و روشهای زندگی دارند، لذا آموزش و تدریس های متکی بر روشهای فعال خود گامی است در اشاعه و ترویج علم و پرورش انسانهای آزاد و آگاه که می تواند در توسعه و فناوری مثمر ثمر باشد .

در روش تدریس فعال سعی بر این است که فراگیر خود در کسب مفهوم سهیم باشد و از طرق مختلف به فعالیتهای ذهی ، علمی، فردی و گروهی دادار گردد ، به عبارت دیگر ، محتوا روی درگیر شدن دانش آموزان در کسب تجارب یادیری تاکید داشته و آنان را فعال می سازد .

از مهمترین روشهای فعال تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- روش حل مسأله    2- روش بحث گروهی    3- روش پرسش و پاسخ   4 - روش بارش مغزی

5- روش هم یاری از طریق تدریس اعضای تیم  6- روش هم یاری از طریق طرح کارایی تیم

لذا در این مقاله ضمن بیان مفهوم تریس که از جنبه های مختلف به آن پرداخته شده است و هر یک مبتنی بر نظریات صاحب نطران حوزه یادگیری و آموزش می باشد ،  تلاش بر این است که دیدگاههای مختلف به صورت مختصر بیان و عرضه شوند و خواندگان خود به انتخاب و بهره از بهترین روشها همت گمارند.

مقدّمه :

برای رویا رویی با انبوه چالشهایی که آینده در دل خود پنهان داشته است ، جامعه بشری در تلاش برای رسیدن به آرمانهایی چون صلح ، آزادی و عدالت اجتماعی ، آموزش و پرورش را سرمایه ای اجتناب ناپذیر می داند. 


لینک دانلود:

تجربیات مدون روش تدریس فعال دین و زندگی


تجربیات مدون روش تدریس فعال دین و زندگی

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات: 19 کد محصول :6769 حجم فایل:35,35 KB نوع فایل :rar 


گزارش تخصصی چاپ دستی

دانلود گزارش تخصصی چاپ دستی چیست؟ و کاربرد آن در عکاسی
چکیده:
چاپ ، به معنای عام ، عمل یا فن نقش برگردانی و تکثیر نقش است، که سابقه ای بس قدیم دارد . گفته می شود که چینیان نخستین مردمی بودند که از نوشته ها و تصاویر نسخه چاپی یا باسمه تهیه می کردند .چاپ در مقوله «طبع» با ابداع حروف قابل انتقال – محتملاً توسط گوتنبرگ – در سده پانزدهم و در آلمان پدید آمد، و تا امروز مراحل تکامل خود را تا جدیدترین دسباورد های کامپیوتری پیموده است .
در چاپ دستی ـ چنان که از نامش پیداست ـ دوعنصر “چاپ” و “دست” نهفته است؛ دوعنصر پارادوکسیکال “چاپ” به منزله “تکثیر”، و “دست” به منزله “کارِ اصیل”. تکثیر، اثر را از یکه‌بودن می‌رهاند و کار اصیل به آن هویتی یکه می‌بخشد. چاپ دستی در عصر حاضر، هم‌زمان دو امر سلطه‌گر را به چالش می‌کشد: بورژوازی نخبه‌گرای یک‌اثر دست‌نیافتنی، و پوپولیسم آثار دمِ‌دستی.

مقدمه:
امروزه بسیاری از مراحل تولید آثار هنری مبتنی بر ایده ساده‌ای است که همان را نیز ماشین‌ پیش می‌برد. اثر چاپ‌ دستی اما به‌واقع ساخته می‌شود. این را می‌توان از تک‌تک‌ هاشورهایی که طی مراحل مختلف به ما رسیده، فهمید. آنچه منجر به فراموش‌شدن “ساختن” شده، بازی با کلمات و مفاهیم است. در جهانِ مفاهیم دیگر چیزی ساخته نمی‌شود. در آنجا هرچیز متولد می‌شود. مفاهیم کنار هم قرار می‌گیرند و مفهومی دیگر متولد می‌شود، مثل مفهوم “آزادی”. ساختن، اما یک‌فرایند تبدیل است. چیزی بدل به چیز دیگری می‌شود. پس در این فرایند، دروغی نیز نهفته است، دروغی که به قول نیچه از آن ‌رو که به ناحقیقی‌بودن خویش معترف است، به حقیقت نزدیک‌تر است.
در فرایند چاپ دستی، کار ساختن، چندان مهم و اصیل است که آنچه قرار است در آخر گفته شود، حین اسیدکاری و زیرِ دستگاه پرس از بین رفته. زمان دررابطه با ساختن است که حقیقت برگذشتنی خود را آشکار می‌کند. زمان که بر ساختن می‌گذرد، حقیقت می‌یابد؛ حقیقتی که تنها در چیز ساخته‌شده، متجلی است. اینجاست که چاپ ‌دستی در نظر منِ مخاطب با فرایندی که اصرار دارد همچنان در آن ساخته شود، بر قرارگرفتن در پرتویی از صداقت، پافشاری می‌کند.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
چاپ دستی: ۴
انواع هنر چاپ دستی یا هنری : ۵
تاریخی از چاپ دستی: ۶
انواع چاپ ۷
آشنایی با چند اصل در چاپ دستی ۸
آشنایی با شاخه های مختلف رشته گرافیک: ۹
عناصر بصری ۱۰
نتیجه گیری: ۱۸
منابع: ۱۹


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی چاپ دستی چیست؟ و کاربرد آن در عکاسی

دانلود گزارش تخصصی چاپ دستی چیست؟ و کاربرد آن در عکاسی

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
  تعداد صفحات: 17     کد محصول :6770      حجم فایل:28,09 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش تمرکز و حواس دانش آموزان در کلاس

دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش تمرکز و حواس دانش آموزان در کلاس
چکیده:
احتمالا راه‌های متفاوتی را برای افزایش تمرکز حواس مغز دانش آموزان امتحان کرده‌اید. یا حتی از اینکه می‌توانید، توانایی مغز دانش آموز را افزایش دهید بی‌خبر بوده‌اید. در دنیای کنونی تحقیقات مهمی صورت گرفته و بر اساس این تحقیقات نرم‌افزارهای متفاوتی برای کامپیوتر‌ها و حتی گوشی‌های هوشمند روانه بازار شده‌اند. ما در این گزارش تخصصی تصمیم داریم از راه های ساده ولی اساسی با شما حرف بزنیم که انجام آنها بی‌تردید موجب بهبود کارای مغزدانش آموزانتان خواهد گردید.

مقدمه:
اگر میخواهید ذهن دانش آموز تقویت شود و خوب درس را بفهمد حتما این مقاله را بخوانید همانطوریکه میدانیم دانش آموزان باید درست غذا بخورند تا مغزشان کار کند و لیست های غذایی را انتخاب کنید که مغزشان را به فعالیت وادارکند
اگر شما هم در جمع خانواده‌تان دانش‌آموزی دارید که این روزها بخشی از ساعات روز را در مدرسه می‌گذراند و بیشتر وقتش را به درس‌خواندن اختصاص می‌دهد این مطلب را از دست ندهید. به اعتقاد درمانگران طب سنتی خانواده‌ها با شروع فصل درس و مدرسه باید توجه بیشتری به تغذیه دانش‌آموزان داشته باشند و چه بهتر که انتخاب خوراکی‌ها و موادغذایی را باتوجه به مزاج و عادت‌های غذایی آنها در خانواده درنظر بگیرند و علاوه بر ۳ وعده غذایی برای آنها ۲ میان وعده از خوراکی‌ها و مواد طبیعی مغذی درنظر بگیرند تا بتوانند مواد لازم و مفید برای تمرکز و درس‌ خواندن دانش‌آموزان را فراهم کنند.



لینک دانلود:


دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش تمرکز و حواس دانش آموزان در کلاس


دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش تمرکز و حواس دانش آموزان در کلاس


  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰

 تعداد صفحات: 17     کد محصول :6771      حجم فایل:33,64 KB      نوع فایل :rar 

 


 

گزارش تخصصی تعاملات اجتماعی

دانلود گزارش تخصصی چگونه می‌توان تعاملات اجتماعی (کنترل رفتار) در بین دانش آموزان را بهبودبخشید

چکیده:
در این پژوهش عبارتست از اینکه با چه روشی می‌توان تعاملات اجتماعی (احترام متقابل) در بین دانش آموزان را بهبودبخشید. هدف از انجام پژوهش یافتن پاسخ این سؤال است که چه عواملی در ناسازگاری‌ها و عدم همدلی برای برقراری ارتباط اجتماعی در دانش آموزان تأثیر گذار است؟ و چگونه می‌توان این گونه ناسازگاری‌ها را درمان کرد.
برای رسیدن به اهداف فوق باید به پرسش‌های ذیل پاسخ داده شود.
۱٫ علت اصلی ناسازگاری هاو همدلی در برقراری ارتباط اجتماعی در نوجوان چیست؟
۲٫ چه راه حل‌هایی را می‌توان ارائه نمود تا در برقراری تعامل اجتماعی موفق باشند؟
۳٫ نقش راهنمایی و مشاوره در انتقال مهارت‌های اجتماعی به نوجوانان چیست؟

مقدمه:
مهارت‌های اجتماعی رفتارهایی هستند که فرد را قادر به تعامل مؤثر و اجتناب از پاسخ‌های نامطلوب نموده و بیانگر سلامت رفتاری و اجتماعی افراد هستند. این مهارت‌ها ریشه در بسترهای فرهنگی واجتماعی داشته و شامل رفتارهایی نظیر پیشقدم شدن در برقراری روابط جدید، تقاضای کمک نمودن و پیشنهاد برای کمک به دیگران است.
ارتباط جتماعی:
ارتباط عبارت‌اند از فن انتقال اطلاعات و افکار و رفتارهای انسانی از یک شخص به شخص دیگر. به طور کلی هر فرد برای ارتباط با دیگران و انتقال پیام‌های خود با ایشان برنامه ریزی می‌کند و در این رهگذر از وسایل مختلف بهره می‌جوید.
ناسازگاری:
به بازخورد و واکنش نادرست و زیان آور شخص نسبت به محرکات اجتماعی و محیطی اطلاق می‌شود. عوامل اختلالات سازگاری عبارت‌اند از عوامل پزشکی، عوامل تربیتی «اختلالات عاطفی و هیجانی»، عوامل ارثی، عوامل محیطی و سازگاری .
ناسازگاری کلامی:
بازخورد و واکنش نادرست و زیان آور شخص به محرکات اجتماعی و محیطی که به صورت گفتگو و محاوره انجام می‌شود.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی چگونه می‌توان تعاملات اجتماعی (کنترل رفتار) در بین دانش آموزان را بهبودبخشید



  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


,تعداد صفحات: 14 کد محصول :6772 حجم فایل:32,59 KB نوع فایل :rar 


اقدام پژوهی چگونه می توانم دانش آموزان (نام مدرسه) را به نماز تشویق کنم

دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم دانش آموزان (نام مدرسه) را به نماز تشویق کنم
چکیده
با توجه به مراحلی که اجراکردم و براساس مشاهداتم ازوضعیت روحی دانش آموزان وحضورشان در نماز، به این نتایج دست یافتم:
دانش آموزان بدون اکراه ، در وقت مقرر اقدام به گرفتن وضوکرده و برای نماز آماده می‌شوند.
آنان بدون کمرویی ،اشکالاتی را که با آن مواجه می‌شوند ، می‌پرسند.
میزان مشارکتشان در آماده کردن محل نماز ،نشان از علاقه ی آنان دارد
شمارش دانش آموزان در هنگام نماز خواندن نشان از افزایش تعداد شرکت کنندگان دارد
تمام همکاران در این پژوهش بیان نمودند که این موفقیت بر اساس کارهایی بوده که با هم انجام داده بودیم خوشحال بودند و مرا تشویق به ادامهٔ کارهایی نظیر این کار نمودند ودرخواست کردند نسخه ای از کارم را در اختیارشان قرار دهم . اولیاء نیز بیان داشتند که فرزندانشان به نماز اهمیت می‌دهند ، والدین می‌گفتند : هر جای نماز و یا وضو اشتباه می‌کنیم ،اشتباه ما را گوشزد کرده و اصلاح می‌نمایند .
با تلاش مداومی که در طول حدود ۴ ماه داشتم ، توانستم با کمک همکارانم با گرد آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن‌ها اقداماتی انجام دهم که نتیجهٔ آنان به این شرح است :
۱- اشکالات نماز وشرایط برگزاری نماز جماعت دانش آموزان به طور کامل رفع شده است .
۲- دانش آموزان با اشتیاق واز روی اختیار هر روز خودشان مقدمات برگزاری نماز را مهیا می‌کنند.
۳- گفته‌های والدین آن‌ها واشتیاق و رفتارشان ، نشان می‌دهد که نسبت به خواندن نماز علاقمندی نشان داده وچنان چه این روش در سال‌های بعد پیگیری شود ،این امر بیشتر ملکه وجود آنان خواهد شد .
۴- طبق گفتهٔ والدین ،دانش آموزان نه فقط خود نماز می‌خوانند، بلکه در خانواده نیز اقدام به رفع اشکال وضو و نماز والدین و دیگر اعضای خانودهٔ خود می‌نماید.
۵- آن‌ها بدون احساس کمرویی هر جا به اشکالی برخورد می‌کنند، با من در میان می‌گذارند . این نشان می‌دهد که هم از نظر روحیه وهم از نظر رشد اجتماعی متحول شده‌اند .
۶- همکاران از این پیشامد بسیار خوشحال‌اند و من می‌توانم آن‌ها را تشویق به انجام پژوهش بنمایم؛ چون یکی از اهداف آموزش وپرورش تربیت معلمان پژوهنده است .
۷- می‌توانم این تجربه را در اختیار سایر همکاران وآموزش وپرورش منطقه‌ام قرار دهم تا راهنمای علمی برای همکاران باشد .
۸- ضمن اینکه در این راه به تجربه ای پژوهشی دست پیدا کردم ،جهت اجرای پژوهش‌های بعدی انگیزه ای مضاعف بدست آورده‌ام .


لینک دانلود:


دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم دانش آموزان (نام مدرسه) را به نماز تشویق کنم


دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم دانش آموزان (نام مدرسه) را به نماز تشویق کنم


  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


   تعداد صفحات: 19     کد محصول :6773      حجم فایل:34,39 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی ورزش

دانلود گزارش تخصصی ورزش و نقش آن در سلامت روان و جسم دانش آموزان و تاثیر آن بر روند یادگیری

چکیده
آمادگی جسمانی دانش‌آموزان یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین می‌کند. دانش‌آموزی که قدرت و کارآیی لازم بدنی را دارد، قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام دهد و توانایی لازم را برای گذراندن اوقات فراغت یا مقابله با پیشامدهای ناگهانی به دست آورد. چنین فردی از بیماری و نارسایی‌ها و نواقص جسمی به دور خواهد ماند و استقامت، چابکی، انعطاف‌پذیری و سرعت از ویژگی‌های چنین دانش‌آموزی است.
دانش‌آموزان باید هر روز به فعالیت‌های منظم ورزشی براساس قدرت بدنی‌شان بپردازند تا قدم‌های صحیح به سوی آمادگی و کارآیی بدنی برداشته شود زیرا توجه به کارآیی بدن موجب می‌شود استخوان‌ها، مفاصل و عضله‌های بدن برای انجام حرکات و فعالیت‌ها نیرومند شوند. دستگاه‌های تنفس و جریان خون نیز تا حد بسیاری از اجرای برنامه‌ها و حرکت‌های صحیح ورزشی سود می‌برد.

مقدمه
مطالعات جدید در مورد مغز و شیوه یادگیری مغز برای معلمان و والدین، دیدگاه‌های جدیدی درباره تدریس و یادگیری ایجاد کرده است پژوهش‌های جدید نه فقط یافته‌های نوینی را عرضه کرده است، بلکه به نوسازی برداشت‌های قدیمی درباره یادگیری هم کمک کرده است.
پژوهش‌های مغز محور، جدا از جنبش آموزش و پرورش نیستند، بلکه آن‌ها رویکردهایی هستند که آموزش و پرورش را مرتفع می‌سازند.با آن که برخی پیشنهادهای پژوهشی مغز محور، دیر به بار می‌نشینند، ولی بینش‌ها و چشم‌اندازهای عملیاتی هم عرضه می‌کنند حتی برای ساختمان‌سازی و آماده‌سازی فضای بازی در مدارس.
هرچه برنامه‌های مناسب ورزشی، زودتر و در سنین کمتری اجرا شود، ابتلا به امراض قلبی و دیگر نارسایی‌ها کمتر خواهد بود. ارتباط بین آمادگی بدن و سرعت انتقال، یادگیری، انظباط، سازگاری با محیط، ایجاد صفات اجتماعی و تعاون با دیگران غیرقابل تردید است و مربیان باید به آن توجه کنند. مهارت‌های بدنی زاییدن قدرت استقامت و چابکی بدن است و با اجرای برنامه‌های صحیح ورزشی به دست می‌آید.
حال آن‌قدری که معلمان ورزش می‌توانند در میدان ورزش بچه‌ها را تربیت کنند، در کلاس واقعاً نمی‌شود آن‌ها را تربیت کرد، برای این‌که در کلاس، بچه‌ها خودشان را جمع‌وجور می‌کنند و آدم نمی‌فهمد که ذات آن‌ها چیست.

فهرست
چکیده 2
مقدمه 3
طرح مسأله 4
تأثیر ورزش بر متغیرهای روان‌شناختی 5
انرژی برای یادگیری 7
اهمیت و نقش ورزش در تسریع روند یادگیری 8
فعالیت‌های جسمانی و افزایش عملکرد تحصیلی 11
اهداف درس تربیت بدنی 11
اهمیت تربیت بدنی در تعلیم و تربیت دانش آموزان 13
ارتباط آموزش حرکات بدنی با برنامه‌های تربیت بدنی مدارس 14
ورزش و نقش آن در سلامت روان 15
تنظیم ساعت زنگ ورزش با نیازهای دانش‌آموزان 16
ارائه ی راه حل‌های مناسب 17
نتیجه‌گیری: 18
منابع: 19

 

لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی ورزش و نقش آن در سلامت روان و جسم دانش آموزان و تاثیر آن بر روند یادگیری

ر

دانلود گزارش تخصصی ورزش و نقش آن در سلامت روان و جسم دانش آموزان و تاثیر آن بر روند یادگیری

 


  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای جلوگیری از افت درسی عربی مقطع متوسطه اول
چکیده:
افت تحصیلی کاهش عملکرد دانش آموز از رضایت بخش به نامطلوب است، اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانش آموزی فاصله ای ایجاد شود، از آن به عنوان افت تحصیلی یاد می‌شود و بهترین شاخص در این زمینه مقایسه عملکرد قبلی و فعلی است
دراین گزارش دلایل افت درسی دانش آموزان مورد بررسی قرارگرفته است:
۱-ارتباط نزدیکی بین آموخته‌های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.
۲-مشارکت دانش آموزان در تدریس‌ها به تعمیق آموخته‌های اوکمک شایانی می‌کند.
۳-انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی می‌کاهد.
۵-عامل تشویق تأثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.
۶-استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.

مقدمه
منظور از افت تحصیلی چیست؟
معنای لغوی افت عبارت است از کمبود، کمی، کم و کاست و نقصان. لذا افت تحصیلی به معنای کمبود و نقصان در فرآیند تحصیل است. یا به معنای تحت اللفظی آن سنجش علل آمار تجدیدی و مردودی دانش آموزان است.
افت تحصیلی کاهش عملکرد دانش آموز از رضایت بخش به نامطلوب است، اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانش آموزی فاصله ای ایجاد شود، از آن به عنوان افت تحصیلی یاد می‌شود و بهترین شاخص در این زمینه مقایسه عملکرد قبلی و فعلی است. گاهی افت تحصیلی فراتر از اعدادی است که ذکر می‌شود، گاهی اوقات با این که دانش آموز قبول می‌شود و به پایه بالاتر راه می‌یابد اما آموزش، کیفیت لازم را ندارد و دانش آموز از نظر سطح دانش و معلومات پایین است و در این خصوص می‌توان از افت پنهان نام برد.
افت تحصیلی کاهش نسبی فعالیت درسی و مطالعه یک دانش آموز در یک دوره نسبی در مقایسه با دوره نسبی قبل از آن

فهرست



لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای جلوگیری از افت درسی عربی مقطع متوسطه اول


دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای جلوگیری از افت درسی عربی مقطع متوسطه اول


  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
  تعداد صفحات: 18     کد محصول :6775      حجم فایل:37,14 KB      نوع فایل :rar 



اقدام پژوهی چگونه میتوانم استرس دانش آموز( نام دانش آموز) را در کلاس اول

چکیده

 

 

 پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می‌باشد.

 و اما پژوهش حاضر در مورد یگانه رمضانی دانش آموز پایه اول ابتدایی است که دچار استرس و اضطراب در کلاس شده است.که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل‌هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.

 

 

مقدمه

 

 

اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان از مواردی است که در سال‌های اخیر، مورد توجه خاص معلمین و اولیاء تعلیم و تربیت قرار گرفته است، توجه ویژه به این مشکلات رفتاری و عاطفی از این جهت مهم است که توجه نکردن به آن و گسترش یافتن این مشکلات در کلاس‌های درسی مانعی در جهت رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی در مدرسه و کلاس است.

 ضمن این که موجب می‌شود معلمین در کلاس درسی دچار مشکل شوند و باعث افت در عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیز شود.اضطراب به عنوان یک مسأله شایع، حداقل به طور خفیف در اغلب کودکان و نوجوانان به چشم می‌خورد.

بروز آن در مرحله حاد و شدید همراه با علایم و نشانه‌هایی چون دلهره، بی قراری، بی خوابی، عصبانیت، تشویش و نگرانی و گوش به زنگ بودن، اشکال در تمرکز حواس، احساس خستگی، تپش قلب و تنگی نفس، تغییر رنگ چهره و اندام‌ها، استرس، اختلال در فشار خون، تعریق سرد و گرم اندام، خیال پردازی، کابوس در خواب و بیداری و ... است.

علل بروز آن نیز معمولاً کاهش مناسبات و ارتباطات عاطفی و عدم احساس امنیت، شرایط ناگوار زندگی ماشینی و عدم ایجاد ارتباط همگن با آن، بروز مسائل، اختلافات و مشکلات خانوادگی، نگرانی از آینده شغلی و تحصیلی، فقدان اعضای خانواده، کم توجهی به مسائل دینی و معنوی. عدم آمادگی در مواجه با خطر احتمالی از قبیل بیماری، فوت،‌ حادثه ناگوار جنگ و سیل و زلزله، برای خویش و نزدیکان، نحوة کسب آموزش‌های تربیتی غلط در چگونگی برخورد با اضطراب است
.

لینک دانلود:

اقدام پژوهی چگونه میتوانم استرس دانش آموز( نام دانش آموز) را کاهش دهم

اقدام پژوهی چگونه میتوانم استرس دانش آموز( نام دانش آموز) را کاهش دهم

  • ali ahmadi