پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات ارتقا

پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات ارتقا

,تجربیات ارتقای شغلی,تجربیات مدون ارتقا شغلی,تجربیات بصورت ورد,تجربیات برای ارتقای شغلی,تجربیات برای ارتقای شغلی خبره به عالی,تجربیات برای ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات معاون آموزگار,تجربیات یک معاون آموزگار,تجربیات و مستندات یک معاون آموزگار,تجربیات معاون آموزگار برای ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات مدون معاون آموزگار برای ارتقای شغلی خبره به عالی,تجربیات معاون آموزگار ابتدایی,مستندات آموزشی ارتقای شغلی معاون آموزگار,تجربیات دبیران,تجربیات آموزگار, اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, اقدام پژوهی پایه ابتدایی, اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, اقدام پژوهی در مقطع دبستان, اقدام پژوهی در مقطع دبیرستان, اقدام پژوهی در مقطع راهنمایی, دانلود اقدام پژوهی, دانلود اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, دانلود رایگان اقدام پژوهی, دانلود مجموعه کامل اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, مجموعه کامل اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, اقدام پژوهی املا, اقدام پژوهی چیست, اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, اقدام پژوهی مدیران, اقدام پژوهی معاونین, اقدام پژوهی معلمان, اقدام پژوهی معلمان ابتدایی, اقدام پژوهی معلمان دبیرستان, اقدام پژوهی معلمان راهنمایی, پکیج کامل اقدام پژوهی, دانلود اقدام پژوهی, دانلود اقدام پژوهی دبیران, دانلود پکیج کامل اقدام پژوهی, دانلود رایگان اقدام پژوهی, دانلود رایگان اقدام پژوهی مقطع ابتدایی, دانلود رایگان پکیج کامل اقدام پژوهی, مقاله اقدام پژوهیدانلود رایگان گزارش تخصصی, دانلود گزارش تخصصی, دانلود گزارش تخصصی دبیران, دانلود گزارش تخصصی مدیران, دانلود گزارش تخصصی معاون مدرسه, دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی, گزارش تخصصی, گزارش تخصصی دبیران, گزارش تخصصی مدیران, گزارش تخصصی معاون, گزارش تخصصی معاون مدارس, گزارش تخصصی معلمان

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 100     کد محصول :7218      حجم فایل:208,57 KB      نوع فایل :rar 



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده:

انسان که موضوع تعلیم وتربیت و به عنوان یک عامل فعال در فرآیند تدریس مورد نظر است، نیازها و رغبت‌های متفاوتی دارد که بر اساس گفتهٔ تایلر (اگر برنامه‌ها و سایر فعالیت‌های مدرسه با توجه به رغبت‌های محصلان تنظیم شوند در این صورت به طور فعال در آن‌ها شرکت می‌کنند و در نتیجه نه تنها بهتر و آسان تر یاد می‌گیرند بلکه می‌آموزند که چگونه خود را با شرایط مدرسه وفق دهند)لذا در این مقاله به چند روش تدریس و سنجش تکوینی بر اساس نیاز و رغبت دانش آموزان اشاره شده است.

مقدمه:

معلمی حرفه ای متشکل از دانش و مهارت‌های گوناگون است. یک معلم باید برای تدریس مطلوب، همزمان  مجموعه ای از دانش‌ها را به طور هنرمندانه در هم بیامیزد تا در مسیر ترکیب و بکارگری آن‌ها تدریسی اثر بخش طراحی و در کلاس درس ارائه کند. اهداف آموزشی بر اساس چنین فعالیتی امکان تحقق می‌یابند. در واقع حرفهٔ معلمی با تعامل مفهومی طیف متنوعی از دانش‌ها شکل می‌گیرد. در عصر جدید که معلم و دانش آموز در اقیانوسی از اطلاعات غوطه ورند، معلم نقش سکان داری را دارد که کشتی و عوامل آن را به سمت مطلوبی هدایت می‌کند.

هایم گینوت (استاد تعلیم و تربیت کودک و نویسنده کتاب را بطهٔ معلم و دانش آموز        

 می‌گوید:

{من به این نتیجهٔ قاطع رسیدم که عامل تعیین کنندهٔ کلاس، من هستم. این روش شخصی من است که این جو را بوجود می‌آورد. حال و هوای کلاس را روحیهٔ روزانهٔ من می‌سازد. من به عنوان معلم قدرتی دارم که می‌توانم زندگی شاگردانم را شیرین و تلخ کنم، می‌توانم تحقیر یا تمسخر کنم، صدمه بزنم یا درمان کنم، روی هم رفته این پاسخ من است که تشدید یا تخفیف یک بحران، و انسان یا نا انسان شدن یک کودک را معین می‌کند}.

معلم به عنوان هدایت گر باید نیاز محصل خود را بشناسد و بر اساس آن کلاس درس را اداره کند.

رالف تایلر (1970) می‌گوید { اگر برنامه‌ها و سایر فعالیت‌های مدرسه با توجه به رغبت‌های محصلان تنظیم شوند در این صورت دانش آموزان به طور فعال در آن‌ها شرکت می‌کنند و در نتیجه نه تنها بهتر و آسان‌تر یاد می‌گیرند بلکه می‌آموزند که چگونه خود را با شرایط مدرسه وفق دهند}.

در این مقاله چند روش تدریس و کلاس داری بر اساس رغبت و نیاز به با هم زیستن و دانستن برای زیستن که از شیوه‌های فعال و پویای درس علوم تجربی است، طی سالهای گذشته آموخته و بکار گرفته‌ام،  را برای شما گرامیان بیان می‌کنم. امیدوارم همکاران و استادان گرامی اشکال‌های کارم را بررسی و بنده را در این امر خطیر راهنمایی و یاری نمایند


لینک دانلود:


تجربیات مدون دبیر علوم تجربی

تجربیات مدون دبیر علوم تجربی



لیست کلیه اقدام پژوهی. گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید:

 

پکیج شماره 1 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

پکیج شماره 2 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 
  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 50     کد محصول :7222      حجم فایل:83,89 KB      نوع فایل :rar 



 


 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه

اینجانب فاطمه صحراگرد دارای مدرک ……….، مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به دبیر ریاضی آموزشگاه.............. می‌باشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان قائن است. برای بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دورهٔ راهنمایی باید به ابعاد گوناگون فردی اجتماعی این مسئله توجّه کرد: ریاضی درسی است که به درک و فهم عمیق مطالب و شناسایی همه جانبه موضوعهای مورد بحث نیاز دارد. مطالب ریاضی تنها با خواندن و حفظ کردن یاد گرفته نمی‌شوند، بلکه برای یادگیری پایدار باید موضوع مورد یادگیری  کاملاً شناخته شود. به علاوه روح تفحّص  و اکتشاف و بررسی علمی در دانش آموزان پرورش داده شود، زیرا چنانچه موضوعی را با یک بار بررسی کردن نتوانند به فهم کامل دست یابند، با روش‌های گوناگون بتوانند با سعی و کوشش شخصی به شناخت برسند و به عمق مطلب مورد یادگیری پی ببرند. برای همین کار به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف یادگیرنده و صبر و حوصله و متانت بسیاری از طرف یاد دهنده نیاز است؛ پس باید مطالب در زمانهای مختلف به صورت مسائل گوناگون مرتبط با موضوع یادگیری تکرار و تمرین شود و به دانش آموزان فرصت داد تا روی موضوع و یا مسئلهٔ مطرح شده فکر و یا تحقیق نمایند تا علاوه بر عادت نمودن به تفکر موجب یادگیری پایدار در آنان و بالاتر از آن سبب پرورش استعداد و خلّاقیت در دانش آموزان گردد. یک معلم ریاضی با بیان این که باید ریاضی را به شکل عملی و کاربردی به دانش آموزان آموخت، می‌گوید: هنگامی که دانش آموز کاربرد علم ریاضی را در زندگی خود درک کند به یادگیری آن علاقه بیشتری نشان خواهد داد. بنابراین معلم باید این درس را با شیوه مناسبی تدریس کند. وی می‌افزاید: رابطه ریاضی در درس‌های دیگر باید مشخص شود و به دانش آموزان آموخت که در بیشتر درس‌ها مانند علوم تجربی، جغرافیا، ورزش، حرفه و فن و هنر می‌توان از این علم بهره برد. وی خاطر نشان می‌کند: نباید ریاضی را فقط در اعداد و ارقام خلاصه کرد؛ به عنوان مثال هنگامی که به دانش آموزان مفهوم مساحت و محیط را آموزش می‌دهیم بهتر است آن را در حیاط مدرسه و با اندازه گیری به وسیله متر و به شکل کاربردی و عملی نشان دهیم. وی با اشاره به این که کلاس ریاضی باید از حالت خشک و سنتی خارج و کار گروهی و یادگیری مشارکتی تقویت شود می‌افزاید: اگر دانش آموزان خودشان به قانون ریاضی برسند و آن را کشف کنند، یادگیری‌شان عمیق تر می‌شود، بنابراین بهتر است معلم بیشتر به شکل یک راهنما در کنار دانش آموزان باشد، نه این که فقط به عنوان متکلم وحده در مقابل آن‌ها قرار بگیرد. وی اظهار می‌دارد: دانش آموزان به دلیل هم سن و سال بودن، زبان یکدیگر را بهتر می‌فهمند و معلم ریاضی باید از دانش آموزان قوی تر که مطلب را زودتر فرا گرفته‌اند برای ارائه مطلب به دانش آموزان دیگر کمک بگیرد.


لینک دانلود:


تجربیات مدون دبیر ریاضی متوسطه



  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
عداد صفحات: 30     کد محصول :7221      حجم فایل:64,53 KB      نوع فایل :rar 



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

برای بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دورهٔ راهنمایی باید به ابعاد گوناگون فردی اجتماعی این مسئله توجّه کرد: ریاضی درسی است که به درک و فهم عمیق مطالب و شناسایی همه جانبه موضوعهای مورد بحث نیاز دارد. مطالب ریاضی تنها با خواندن و حفظ کردن یاد گرفته نمی‌شوند، بلکه برای یادگیری پایدار باید موضوع مورد یادگیری  کاملاً شناخته شود. به علاوه روح تفحّص  و اکتشاف و بررسی علمی در دانش آموزان پرورش داده شود، زیرا چنانچه موضوعی را با یک بار بررسی کردن نتوانند به فهم کامل دست یابند، با روش‌های گوناگون بتوانند با سعی و کوشش شخصی به شناخت برسند و به عمق مطلب مورد یادگیری پی ببرند. برای همین کار به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف یادگیرنده و صبر و حوصله و متانت بسیاری از طرف یاد دهنده نیاز است؛ پس باید مطالب در زمانهای مختلف به صورت مسائل گوناگون مرتبط با موضوع یادگیری تکرار و تمرین شود و به دانش آموزان فرصت داد تا روی موضوع و یا مسئلهٔ مطرح شده فکر و یا تحقیق نمایند تا علاوه بر عادت نمودن به تفکر موجب یادگیری پایدار در آنان و بالاتر از آن سبب پرورش استعداد و خلّاقیت در دانش آموزان گردد.


لینک دانلود:


تجربیات مدون دبیر ریاضی راهنمایی






  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 30     کد محصول :7220      حجم فایل:55,17 KB      نوع فایل :rar 



 

 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

آنچه که در این مقاله خواهید خواند ابتدا مقدمه‌ای کوتاه در رابطه با اهمیت ریاضی و آموزش ریاضی در کشور که دارای ضعف‌های است پرداخته شه در ادامه در مورد اهداف آموزش ریاضی به طور کلی بحث‌شده که شامل: هدف پرورشی، آموزشی، فرهنگی، عاطفی و اهداف آموزش ریاضی از نظر پولیا و افلاطون بیان گردیده است.

سپس مقاله به پنج قسمت از عوامل ضعف آموزش درس ریاضی پرداخته است که هر قسمت نیز به مجموعه‌های از عوامل ضعف پرداخته است.

الف) عوامل و مشکلات ضعف آموزش درس ریاضی که مربوط به محتوای کتاب‌های درسی می‌باشد که در چهار قسمت توضیح داده شده.

ب) عوامل ضعف آموزش درس ریاضی مربوط به خود دانش‌آموز که شامل 2 بخش است.

ج) عوامل ضعف آموزش درس ریاضی ابتدایی مربوط به روش‌های آموزش که این عوامل به صورت مختصر توضیح داده شده.

د) عوامل ضعف آموزش درس ریاضی ابتدایی مربوط به معلمان که مقدمه‌ای کوتاه بیان شده و سپس 8 مورد از این عوامل تیتروار بیان شده.

هـ) در این قسمت به چندین عامل دیگر به صورت مختصر اشاره شده است که شامل نقش فضا و مکان، نقش خانواده، نقش کلاس‌های خصوصی، کمبود یافته‌های علمی درس ریاضی، کمبود وسایل آموزشی ریاضی، عدم توجه به طرح وارده در تدریس پس از بیان عوامل ضعف آموزش درس ریاضی در دوره ابتدایی نتیجه‌گیری و جمع‌بندی از مطالب بیان شده که همه عوامل در ضعف آموزش ریاضی مؤثر هستند و تنها یک عامل را نمی‌توان مقصر اصلی شناخت در پایان مقاله راه‌کارها و پیشنهادهایی باتوحه به حوزه‌های عوامل ضعف و آموزش درس ریاضی بیان گردید که در حدود 35 راه‌کار برای رفع نواقص و مشکلات می‌باشد.

مقدمه:

لینک دانلود:

تجربیات مدون دبیر ریاضی ابتدایی




  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 50     کد محصول :7223      حجم فایل:82,98 KB      نوع فایل :rar 



 


 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

وظیفه سرپرستی طی سالیان دراز دستخوش تغییرات چش مگیری شده است و امروزه، ضرورت وجود کارکنانی لای قتر و آموز شدیده، که توقعات بیشتر و بالاتری را برآورده سازند، سرپرستان را در زندگی شغلی با چالشی روزافزون روب هرو کردهاستنظر به ای نکه سرپرستان کارآمد در ب هکار بردن مهار تهایخود میان توجه به کار و کسانی که کار را انجامم یدهند توازن ایجادم یکنند لازم است نحوة برخورد صحیح و مناسب در محیط کار را نیز فر اگیرند و نقش خود را در تضمین تداوم و استمرار حرکت بهر هوری در سازمان ب هخوبی ایفا کنندسرپرستان خودمدیرانی هستند که در گردش فعالیت حسا بشدة خود نقش تعیی نکنند های دارند و ب هکار بردن واژة سرپرست نباید این قشر مدیران را از جامعة مدیریت کشورمان جدا کندمخصوصاً اگر این رپرستی در مشاغل آموزشی و مربوط به تعلیم و تربیت باشد.

 

کلیدواژ هها: سرپرست بخش، هنرستان، جایگاه مدیریت، هنرآموز وهنرجو.

 

مقدمه

جایگاه سرپرست بخش در هنرستا نها کجاست و این پست از چه ویژگ یهایی برخوردار است؟ این سؤالی است که سعی شده در این مقاله به آن پرداخته شودابتدا برای این کار باید تعریفی متناسب ارائه دادسرپرست کسی است که کار را از طریق دیگران به انجامم یرساند و مسئولیت رهبری و رفاه نیروی کار را هعهده داردسرپرست باید توانایی بهبود روش و تغییرپذیری در قسمت خود را داشته باشدشغل اصلی سرپرست این است که هنرآموزان و هنرجویان مشغول به فعالیت در کارگا ههای هنرستا نها را، که در سطوح مختلف یک مکان اداری یا آموزشی قرار دارند، اداره کند.

گاهی تصورم یشود که سرپرست مانند سایر مدیران درو نسازمانی است و در واقع همان مدیر در سایه است، درحالیکه وظایف و جایگاه او، ب هطور یکه در سلسل همراتب سازما نها مشاهدهم یشود، کاملاً متفاوت استالبته گاهی اوقات مدیران، سرپرست را به مثابة یک فرد متخصص در روابط انسانیم ینگرنداز ای نرو، سرپرست به مسائل و فعالی تهای انسانی هنرستان نیز رسیدگی م یک‌اند و گاهی حلال مشکلاتم یشوددر این مرحله، سرپرست فردی حاشی هنشین نیست زیرا بخشی از وظایف اصلی ب هعهدة وی گذاشته شده است، ضمن ای نکه فرد اصلی آن محیط نیز ب هشمار نم یآید. مسئولی تهای سرپرست: ب هطور کلی سرپرست، در برابر مدیران، هنرآموزان، هنرجویان، سایر سرپرس تها، کار و محیط کار، مسئولی تهای متعددی به شرح زیر دارد: مسئولیت نسبت به مدیران: ارائة گزارش کار به مدیران مافوق، ایجاد هماهنگی، پیشبرد کارد ب همنظور حصول اطمینان از انجاماهداف، برنام هها و سیاس تهایی که مدیریت دربارة آ نها تصمیم گرفته است. مسئولیت نسب تبه کارکنان (افراد تحت سرپرستی): آموزش، حفاظت در برابر خطرات، هدایت و راهنمایی افراد، ایجاد نظم و هماهنگی، رهبری کار گروهی، ایجاد انگیزه، تغییر و تحول و...مسئولیت نسبت به سایر سرپرستان: حصول اطمینان از کار گروهی با دیگر سرپرستان و توجه به اهداف سازمان در سطحی بالاتر از اهداف قسمت یا بخش.مسئولیت نسبت به کار انجام شده: کمیت (مقدارکار، کیفیت) مرغوبیتکار و رعایت استانداردهای زمانی کار. مسئولیت نسبت به محیط کار: 1. ایجاد نظم و ترتیب، 2 نگ هداری صحیح ماشی نآلات، وسایل کارگاهی و سخ تافزاری و 3 نظارت بر اجرای نظافت کارگا هها و محل تدریس هنرآموزان درساعات کار عملی. یکی از مزایای سازمان بر مبنای وظیفه، ایجاد حوز ههای قوی و تخصصی در سازمان استبه همین جهت از طریق تقسیم وظیفه، در سازمان گرو ههای تخصصی مشابهی در قالب واحدهای خاص ب هوجود م یآیند و ای نچنین نیروهای فنی مجتمعم یشوند. ارتقای سطح تخصصی مزیتی است که ب های نترتیب در این نوع سازما ندهی ب هوجود م یآیدمزیت دیگر این نوع سازمان بازدهی بالای آن در کارهای معمولی و ثابت استاما اگر محیط سازمان و نیازهایی که فعالیت سازمان معطوف به رفع آ نه است تغییر کند، این نوع سازمان انعطاف لازم نخواهد داشت و نم یتواند سریعاً خود را با تغییرات تطبیق دهد.


لینک دانلود:


تجربیات مدون سرپرست بخش



  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: 30     کد محصول :7224      حجم فایل:58,96 KB      نوع فایل :rar 



 


 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

هدف اصلی در تدریس

همیشه باید در نظر داشته باشیم که هدف اصلی در تدریس چیست؟

آیا فقط آموزش مبحث خاصی می‌باشد، یا آنکه در ضمن آموزش باید سعی کنیم، دانش‌آموز را به عنوان یک شهروند مؤثر و مفید برای جامعه به بار آوریم.

یعنی در نهایت روش درست زندگی کردن و انسان بودن را به او بیاموزیم و از خود، خاطر خوبی در ذهن دانش‌آموزانمان به جا بگذاریم.

خاطره‌ای از روز معلم

سالیان تدریس در گذرند و خاطراتی در ما باقی می‌گذارند، خاطراتی که همواره بوی تازگی خود را زیر غبار زمان از دست نمی‌دهند. چه خوب است لذت داشتن چنین خاطراتی را با هم قسمت کنیم. مانند خاطره‌ای که بوی مهربانی آن را هنوز احساس می‌کنم.

از راهروی طویلی که به دفتر دبیرستان منتهی می‌شد، گذشتم. مثل هر روز ازدحام روپوش سورمه‌ای‌ها، پچ‌پچ‌های خاص زنگ تفریح، هل دادن، خندیدن، خود شیرینی‌های برخی شاگردان را می‌دیدم ولی این بار وارد جمع هیچ گروهی نشدم و دست‌های گچی خود را بر شانه هیچ کدام نزدم! تکه پرانی‌ها و شلیک خنده‌ها این بار رد و بدل نشد. نگرانی خاصی به دلم چنگ می‌زد. چهره مغرور یکی از بچه‌های سوم ریاضی جلوی نظرم می‌آمد: مریم، دختری بلند قامت و سفیدرو با چشمانی که انگار در عمقشان اندوهی غریب خفته بود. به قول خودم سه سال بزرگش کرده بودم ولی امروز دیدم که چقدر باید بزرگ‌تر از سنش باشد!

مادرش اول صبح گوشه دفتر منتظرم بود. صورتش را در چادری پوشانده بود. بوی آشنای فقر و نداری به همراه عطر دوست‌داشتنی مادری مهربان همراه شده بود.

در حالی که اشکی بر چهره چروکیده‌اش می‌غلتید، گفت: خانم مبادا دخترم بفهمد پیش شما آمدم. مریم خیلی شما را دوست دارد و می‌خواست هدیه‌ای برای روز معلم به شما بدهدامروز صبح از باغچه گل یاس چیدم که بیاورد ولی او نگران بود که در مقابل دیگران شرمنده می‌شود و...دست‌های زبر و زحمت کش آن مادر را بین دست‌هایم گرفتم. زن که جرأت بیشتری یافته بود از شوهرش که آجرکشی می‌کرده و الآن به علت دیسک کمر زمین‌گیری شده حرف زد. از پسرش که دوره راهنمایی است و با آنکه انگشتش لای دستگاه پرس رفته، می‌گوید غصه نخور مادر بدتر از این‌ها زیادند، صحبت کرد. از خودش گفت که ناچار است در خانه‌های مردم کار کند و زندگی را بچرخاند.

لینک دانلود:


تجربیات مدون دبیر شیمی




  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 12     کد محصول :6050      حجم فایل:26,39 KB      نوع فایل :rar 



چکیده:
فعالیتهای پرورشی و تربیتی فراتر از برگزاری یک سری مسابقات و راه اندازی گروه سرود و تأتر و یا حتی برگزاری نماز جماعت و مراسم صبحگاه می باشد. این نگاه که پرورشی و تربیتی را در امور فوق خالصانه نمائیم یک نگاه بسیار ناچیز به برنامه های پرورشی می باشد. فعالیتها و برنامه های تربیتی و پرورشی باید در متن همه ی برنامه های درسی باشد و محدود به یک یا چند عنوان خاص نباشد. 
هر چند که برنامه هایی از قبیل برگزاری نماز جماعت، اجرای مراسم صبحگاه و اجرای مسابقات نیز جزء برنامه های پرورشی می باشد اما باید توجه داشت که تمامی برنامه ها، فعالیت ، رفتارها، گفتارها، روابط های دو طرفه بین معلم و دانش آموز یا بین دانش آموز و مدیر و یا بین معاون و دانش آموز و ... و حتی شیوه ی آموزش معلم، عدم توانایی در یادگیری یک یا چند درس توسط دانش آموز ، مشکلات روحی و روانی و جسمی دانش آموز، نحوه ی برخورد همه ی عوامل حتی سرایدار مدرسه با دانش آموزان و نحوه ی گفتگوی عوامل مدرسه (مدیر، معاونین، معلمین و مربیان و...) نحوه پوشش عوامل مدرسه و اعمال و رفتار آنها همه و همه برنامه های پرورشی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
 
مقدمه :
در راس کلیه فعالیتهای حوزه پرورشی مدیریت آموزشگاه می باشد که در این خصوص لازم است مدیر آموزشگاه با همکاری مربی یامعاون پرورشی زمینه حضور کلیه معلمان ودبیران را جهت ایفای نقش تربیتی خود در برنامه های تربیتی فراهم نمایند .
مهمترین وظایف تربیتی معاون و مربی پرورشی که انتظار می رود زیر نظر مدیر آموزشگاه وبا همراهی وهمگاهی سایر عوامل ومعلمان در آموزشگاه برنامه ریزی و اجرا نماید: 
الف:1-تشکیل ستادهای (تربیتی،نماز،مسابقات فرهنگی وهنری ،قرآن ،..........)در کلیه مدارس 
تقسیم کار بین اعضاء ستاد-نصب مشخصات اعضاء ستادها در دفتر آموزشگاه-تشکیل منظم جلسات وپیگیری مصوبات حضور فعال در مدرسه قبل از آغاز به کار روزانه ومادامی که برنامه ها وفعالیتهای آموزشی و پرورشی در جریان است و انجام امور پرورشی مدرسه که نیازمند پیگیری در خارج از آن است.
2-برنامه ریزی لازم جهت برگزاری نماز جماعت در اول وقت شرعی با حضور همکاران ودانش اموزان 
اجرای طرح عملی آموزش نماز و برگزاری مراسم جشن تکلیف ویژه دانش اموزان مکلف  پسران  وسوم ابتدایی دختر برگزاری جلسات توجیهی و کارگروهی با والدین در خصوص مسائل تربیتی دانش آموزان
3-پیگیری وبرگزاری مسابقه درسهایی از قرآن با همکاری دارالقرانها برگزاری محافل انس با قرآن با حضور دانش اموزان و والدین در نزدیک ترین مسجد به مدرسه شناسایی دانش اموزان مستعد قرآنی و معرفی انان به دارالقرانها برنامه ریزی جهت بازدید دانش آموزان از مراکز دارالقران.


لینک دانلود:

گزارش تخصصی معاونت پرورشی




لیست کلیه اقدام پژوهی. گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید:

 

پکیج شماره 1 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

پکیج شماره 2 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 
  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: 14     کد محصول :6038      حجم فایل:27,88 KB      نوع فایل :rar 



چکیده:

نظم در لغت به معنای آراستن، برپا داشتن، ترتیب دادن کار و... و در اصطلاح نظامی به معنای پیروی کامل از دستورهای نظامی است.انضباط نیز به معنای نظم و انتظام، تربیت و درستی، عدم هرج و مرج، سامان‌پذیری و آراستگی است.

می‌دانیم آنچه که امروز حرف اول را در مدرسه می‌زند انضباط است، انضباط اخلاقی و رفتاری دانش‌آموزان می‌تواند روی آموزش اثرگذار باشد. بنابراین پرورش همراه آموزش مهم جلوه می‌کند.

دانش‌‌آموزان با انضباط می‌توانند مسئولیت‌های مهم مدرسه را به عهده بگیرند و در آینده نیز جامعه به خوبی پذیرای این افراد است.

حال مسئله این است که اگر دانش‌آموز بی‌انضباط باشد چه کارهایی باید انجام دهیم؟

مسلماً چنین افرادی دارای مشکلاتی هستند که این مشکلات می‌تواند از مدرسه و یا عمدتاً از بیرون مدرسه باشد، به هر حال کمک به چنین دانش‌آموزانی وظیفه معلمان است تا بتوانند دانش‌آموزانی سالم و بانشاط تحویل جامعه دهند.

 

 مقدمه:

هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم


لینک دانلود:

گزارش تخصصی معاون آموزشی مدرسه




لیست کلیه اقدام پژوهی. گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید:

 

پکیج شماره 1 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

پکیج شماره 2 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 
  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده:   

   هدف کلی این گزارش  پی بردن به این مسئله است که مدیران  واحدهای اجرایی دبستان عموماً  باید ضمن تحکیم گرایش کاری وکسب تجربه وعلم کافی آن یاید گرایش به روابط انسانی یا حالتی متوسط از این دو را نیز داشته باشند

یک معاون توانا با داشتن گزینه های مثبت مثل : میزان تحصیلات ، سابقه خدمت ، جنسیت ، سابقه مدیریت ، دوره های ضمن خدمت مرتبط با مدیریت وکسب تجربه علمی وعملی  وروانشناسی عمومی نوجوانان وجوانان  و غیره  می تواند در طی سالیان موفقیت کسب کند ونه در یک یا دو سال .

                                                     

مقدمه:

لازمه پیشبرد هدفهای اجرایی در دبستان ، داشتن معاون اجرایی  کاردان و شایسته است و چون بهبود زمینه های شایستگی معاونین  در دبستان   به بهبود آموزش در سطوح مختلف سالهای  تحصیلی بستگی دارد، بنابراین نیازدبستان  به معاونان آموزشی شایسته بیشتر احساس شده و اولویت می یابد لذا بمنظور بهبود کیفیت معاونت  دردبستانهای دولتی  وانتفاعی باید  اقدام به تنظیم برنامه در سطح بالایی گردد تا از این طریق معاونانی با بینش ها، شناختها و مهارتهای لازم برای خدمت در  دبستانها  آماده شوند.


لینک دانلود:

گزارش تخصصی معاون اجرایی مدرسه


گزارش تخصصی معاون اجرایی مدرسه


لیست کلیه اقدام پژوهی. گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید:

 

پکیج شماره 1 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

پکیج شماره 2 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 
  • ali ahmadi