پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات ارتقا

پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات ارتقا

,تجربیات ارتقای شغلی,تجربیات مدون ارتقا شغلی,تجربیات بصورت ورد,تجربیات برای ارتقای شغلی,تجربیات برای ارتقای شغلی خبره به عالی,تجربیات برای ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات معاون آموزگار,تجربیات یک معاون آموزگار,تجربیات و مستندات یک معاون آموزگار,تجربیات معاون آموزگار برای ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات مدون معاون آموزگار برای ارتقای شغلی خبره به عالی,تجربیات معاون آموزگار ابتدایی,مستندات آموزشی ارتقای شغلی معاون آموزگار,تجربیات دبیران,تجربیات آموزگار, اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, اقدام پژوهی پایه ابتدایی, اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, اقدام پژوهی در مقطع دبستان, اقدام پژوهی در مقطع دبیرستان, اقدام پژوهی در مقطع راهنمایی, دانلود اقدام پژوهی, دانلود اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, دانلود رایگان اقدام پژوهی, دانلود مجموعه کامل اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, مجموعه کامل اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, اقدام پژوهی املا, اقدام پژوهی چیست, اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, اقدام پژوهی مدیران, اقدام پژوهی معاونین, اقدام پژوهی معلمان, اقدام پژوهی معلمان ابتدایی, اقدام پژوهی معلمان دبیرستان, اقدام پژوهی معلمان راهنمایی, پکیج کامل اقدام پژوهی, دانلود اقدام پژوهی, دانلود اقدام پژوهی دبیران, دانلود پکیج کامل اقدام پژوهی, دانلود رایگان اقدام پژوهی, دانلود رایگان اقدام پژوهی مقطع ابتدایی, دانلود رایگان پکیج کامل اقدام پژوهی, مقاله اقدام پژوهیدانلود رایگان گزارش تخصصی, دانلود گزارش تخصصی, دانلود گزارش تخصصی دبیران, دانلود گزارش تخصصی مدیران, دانلود گزارش تخصصی معاون مدرسه, دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی, گزارش تخصصی, گزارش تخصصی دبیران, گزارش تخصصی مدیران, گزارش تخصصی معاون, گزارش تخصصی معاون مدارس, گزارش تخصصی معلمان

۲۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

 

آگاهی مسؤولان و برنامه‌ریزان هنر، مدیران مدرسه‌ها‌ و معلمان هنر، از مشکلات‌ اجـرایی‌ درس هنر، در هریک از پایه‌های دورهـء راهـنمایی تحصیلی، می‌تواند تغییر در نگرش‌ها و نهایتاً ارتقای کیفی آموزش هنر را به ارمغان آورد. هر چند که زمان انجام این پژوهش، سال تحصیلی‌ 93-94 است، اما با گذشت‌ این زمان طولانی، متأسفانه مشکلات همچنان بـاقی هستند از این رو من راه‌های را برای کاربردی کردن در هنر ارائه دادم تا بلکه بتوانم این مشکل را رفع کنم. هنر نقش مهمی در پرورش افراد مبتکر و خلاق دارد. از این‌رو، در آموزش و پرورش باید بیش‌تر به آمـوزش هـنر توجه کرد و ضمن‌ بررسی جنبه‌های متفاوت آن، در‌ جهت‌ اصلاح و بهبود برنامهء این‌ درس در مدرسه‌ها گام برداشت. در پژوهشی بیان شده است، هنوز درس هنر در مدرسه‌های ما مفهوم و معنای خاصی ندارد. یکی از مشکلات این درسـ‌، کـمبود‌ وسایل و ابزار است و در مورد کتاب‌ درس هنر نیز سخن بسیار است. براساس نتایج تحقیقات انجام شده، کمبود ساعات درس هنر در برنامه‌های درسی مدرسه‌ها و کمبود معلم متخصص در‌ رشتهء‌ هنر‌، مشکلاتی و کاربردی نکردن را به وجـود آورده‌ است‌ که‌ در عدم تحقق هدف‌های‌ این درس مؤثر بوده‌اند. بنابراین لازم است، از عواملی که مانع‌ پیشرفت و کاربردی نکردن درس هنر می‌شوند، آگاهی یافت‌ و سپس‌ برای‌ رفع آن‌ها کوشید. پژوهش حاضر به سوی شناسایی‌ ایـن‌ مـسائل گـام برمی‌دارد.

مقدمه

مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای بالا بردن سطح شناخت، تقویت، خلاقیت و قدرت بررسی نقد و تحلیل در آن‌ها است. یکی از راه‌های تحقق این امر آموزش صحیح هنر به دانش آموزان است. از جمله هنرهایی که می‌تواند دسترسی به اهداف مورد اشاره را تسریع کند، هنرهای تجسمی است به خصوص نقاشی و کاردستی. یقیناً هنرهای دیگر نیز هر کدام در بالا بردن بهره‌ی هوش، قدرت، ابتکار و تلطیف احساس سهمی دارند. ولی نقاشی و کاردستی جزء هنرهایی هستند که در حین تحصیل هر دانش آموز و در خلال آموزش هر درس بیش از هنرهای دیگر کارآیی دارند. هدف از آموزش هنر خصوصاً در مدارس هنرمند شدن دانش آموز نیست بلکه تنها برای تقویت شناخت دانش آموز از پیرامون خویش است. تا بحال هیچ کلاس و معلمی به خودی خود نتوانسته است یک هنرمند بسازد زیرا هنر امری ذاتی و فطری است کلاس آموزش هنر و دروس هنری فقط می‌تواند بخش صنعتی و نظری هنر را تأمین کند و در بالا بردن سطح آگاهی‌ها و اطلاعات عمومی هنری دانش آموزان مؤثر باشند.لذا آنچه که در مدارس به عنوان هنر به دانش آموزان آموزش می‌دهند باید ابزاری برای شناخت مفاهیمی که در دیگر دروس آوزش داده می‌شود باشد.

لینک دانلود:


تجربیات مدون دبیر گرافیک برای ارتقای شغلی خبره و عالی



  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه

موضوع بازنگری برنامه‌های آموزشی جغرافیا در ایران زمانی قوّت گرفت که پس از برگزاری کارگاه آموزشی جغرافیا در اسفند 1374 در دفتر برنامه ریزی و تألیف کُتُب درسی، اعضای این گروه متقاعد شدند که زمان تغییر بنیادی در آموزش این شاخه از علوم بین رشته ای فرا رسیده است. علمی که به جهت ایفای نقش پُل ارتباطی میان علوم پایه و علوم انسانی برای بسیاری از کارشناسان برنامه ریزی در هاله ای از ابهام بود و به دلیل مشکلات ِ دستیابی به یک برنامه مدوّن، مورد بی مهری معلّمان، دانش آموزان، اولیاء و... قرار گرفته بود. امّا تغییر نگرش به این علم امروزه آن را به یکی از کاربردی‌ترین علوم در زندگی تبدیل کرده است. در این مقاله سعی شده است، راهکارهای درسی جغرافیا بخصوص در دوره? دبیرستان، چالش‌ها و راهکارهای پیش رو، و زمینه‌های این تحوّل اساسی به آموزش جغرافیا مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

 

 

 

آموزش جغرافیا:                                             

جغرافیا علمی است که در صدد تشریح ویژگی‌های مکان‌ها و توزیع انسان‌ها، عوارض و رویدادها، همانگونه که بر سطح زمین رُخ می‌دهند و گسترش می‌یابند، می‌باشد. جغرافیا به مطالعه کنش‌های متقابل انسان- محیط در بستر مکان‌های ویژه و موقعیت‌های مکانی می‌پردازد. امروزه آموزش جغرافیا بعنوان یک موضوع اصلی و محوری در برنامه‌های درسی دوره‌های تحصیلی مدارس گنجانده و مورد تأکید قرار گرفته است و جغرافیا به عنوان وسیله ای نیرومند هم برای ترفیع و ترویج آموزش‌های فردی و هم آموزش‌های بین المللی، محیطی و توسعه مطرح می‌باشد.

موضوعات و مشکلات عمده ای که در دنیای امروز با آن مواجه هستیم، بُعد جغرافیایی قوی دارد. آموزش جغرافیا در درک و فهم مسائل و مشکلات محیطی و ارائه راه حل‌ها و برنامه ریزی‌های مرتبط با توسعه، نقش بسزایی دارد. آموزش جغرافیا می‌تواند دانش آموزان را به درک فرایندها و ساختارهای مربوط به توسعه قادر سازد. درک محیط پیرامون، آگاهی از شیوه‌های متفاوت زندگی، شناخت نظام‌های اصلی اجتماعی- اقتصادی و موقعیت‌های مکانی و مکان‌ها بعنوان بستر این نظام‌ها، تأثیر شرایط فرهنگی و نظام‌های اقتصادی- اجتماعی، دستیابی به طیف وسیعی از مهارت‌های جغرافیایی و به کارگیری آن‌ها در زندگی خصوصی، حرفه ای و عمومی و سرانجام علاقمندی و احساس مسئوولیت نسبت به محیط و بوم انسانی در مقیاس‌های مختلف از طریق آموزش جغرافیا حاصل می‌گردد.     

 


لینک دانلود:

تجربیات دبیر جغرافیا برای ارتقای شغلی خبره و عالی


تجربیات دبیر جغرافیا برای ارتقای شغلی خبره و عالی

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: 30     کد محصول :7207      حجم فایل:71,02 KB      نوع فایل :rar 



 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

از مهم‌ترین ویژگی‌های دانش‌آموزان متوسطه، الگوپذیری از معلمان درس معارف اسلامی است. در این پژوهش، محقق با نظرخواهی از دانش‌آموزان، به بررسی نقش رفتارهای اخلاقی دبیران معارف اسلامی در الگوپذیری اخلاقی دانش‌آموزان، شیوه درست و مؤثر برخورد و تعامل دبیران معارف اسلامی با دانش‌آموزان بپردازد. محقق در این پژوهش، افزون بر مطالعات کتابخانه‌ای، با اجرای پرسش‌نامة محقق‌ساخته، به انجام مطالعات میدانی اقدام کرده استجامعة آماری، 15924 نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد بوده است. نمونة آماری بر اساس فرمول کوکران به تعداد 312 نفر تعیین شد، ولی برای ارتقای دقت پژوهش این آمار به 400 نفر افزایش یافت. بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، جامعة آماری تعیین، و پژوهش در میان آنان به اجرا در آمد. حاصل این پژوهش این است که، خوش‌خلقی دبیران معارف اسلامی، از میان تمام عوامل ذکرشدة مؤثر در الگوپذیری دانش‌آموزان، بالاترین میزان تأثیرگذاری را دارد.

کلیدواژه‌ها: الگوپذیری رفتارهای اخلاقی، دانش‌آموزان مقطع متوسطه، دبیران معارف اسلامی.

مقدمه

پژوهش در قلمرو تربیت اخلاقی با رویکردی اسلامی و تلاش برای رسیدن به الگویی کاربردی - که هماهنگ با آموزه‌ها و مبانی جهان‌بینی و ارزشی اسلام باشد و از سویی بتواند در یک محیط تربیتی اسلامی به کار آید - نیازمند پاسخ به پرسش‌های اساسی بسیاری است؛ پاسخ‌هایی که هر کدام یک پژوهشی جداگانه می‌طلبد.

یکی از عوامل مهم و اثرگذار بر شکل‌گیری و دگرگونی‌های شخصیت انسان، شرایط مختلف محیطی اعم از زمان، مکان و یا محیط انسانی و اجتماعی است. در بسیاری از موارد، تغییر محیط و فراهم ساختن محیط تربیتی مساعد و مناسب، می‌تواند رفتار و افکار و خصلت‌های متربی را تغییر دهد و ویژگی‌های جدیدی را در وی جایگزین سازد. مبنای روان‌شناختی این روش، اصل تأثیرپذیری انسان از شرایط محیطی است که در ضمن نظریة یادگیری اجتماعی بیان می‌شود.

آلبرت بندورا، از واضعان نظریه یادگیری اجتماعی، مهم‌ترین نوع یادگیری انسان را یادگیری مشاهده‌ای می‌داند که همان تقلید و سرمشق است. در این نوع یادگیری، فرد با انتخاب یک الگو یا سرمشق، به تقلید رفتار او می‌پردازدپدر و مادر و پس از آن، معلمان و مربیان از جمله نخستین الگوهای متربیان هستند.

نکتة تربیتی مهم این است که افرادی که دارای موقعیت مهم، موفقیت زیاد، دانش و تخصص بالا و یا دارای تعالی معنوی هستند، غالباً نظر دیگران را به خود جلب می‌کنند و برای آنان سرمشق می‌شوند. خوشبختانه در نظر دانش‌آموزان، غالباً معلمان دارای این ویژگی‌ها ـ یا برخی از آن‌ها ـ هستند. با توجه به اهمیت و نقش انکارناپذیری که برای الگوپذیری ذکر شده است، در این مقاله به بررسی نقش شخصیت و رفتارهای اخلاقی دبیران معارف اسلامی در الگوپذیری دانش‌آموزان مقطع متوسطه و تعیین میزان اهمیت هر کدام از شاخص‌های مطرح شده و مؤثر در الگوپذیری مانند میزان تحصیلات، میزان تجربه، آراستگی ظاهری، میزان توجه به آداب، سنن، اعتقادات دینی و شیوة تدریس دبیران پرداخته شده است.


لینک دانلود:

تجربیات دبیر معارف اسلامی


تجربیات دبیر معارف اسلامی


  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: ۵۱     کد محصول :7208      حجم فایل:114,05 KB      نوع فایل :rar 


 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه:

دیدگاههای مختلفی در مورد شیوه مدیریت مدارس وجود دارد عده ای از مدیران مدارس ریشه بسیاری از مشکلات وراه حل های مدارس را در منابع مالی، فیزیکی وبودجه آن می دانند این افراد بیشترین توجه خود را به ورودی های سیستم مدرسه معطوف می دارند عده ای دیگری اعلام می دارند که اگرچه توجه به منابع موجود در ورودی های سیستم ازاهمیت بالایی برخوردار است اما باید به فرایند سیستم توجه بیشتری معطوف داشت آنها در فرایند سیستم به محتوی، روش ها، چگونگی تدریس، نحوهٔ مدیریت وارزشیابی تاکید می نمایند.
در مدیریت کیفیت جامع که خود محصول مدیریت فرایند مداراست تلاش می کند برنامه ریزی استراتژیک را وارد رفتار روزانه مدارس کند در این روش که به مشارکت همه کارکنان تاکید می ورزد روش ها، ابزارومدل های مناسبی برای بهبود بخشیدن به کیفیت کار مدرسه به مدیران وکارکنان ارائه می دهد که لازم است مدیران وکارکنان با آموزش این شیوه ها تغییرات عمده ای را در روشهای کاری خود بوجود آورند وهمزمان با این تغییرات برنامه ریزی مناسبی را معمول واجرا نمایند.
در این مقاله ضمن تاکید به مدیریت فرایند مدار وارائه تعریفی از مدیریت کیفیت جامع راهکارهایی را برای دستیابی مدیریت به این شیوه ارائه داده است.از بررسی ومطالعهٔ آثار گذشتگان روشن می شود که مدیریت از قدیم الایام در جوامع مختلف بشری وجودداشته است وبزرگان ورهبران ملل وادیان مختلف ضرورت وجود مدیریت ورهبری را نیز یک امر مسلم شمرده اند در قرون اخیر هم نهضت های مختلفی در امر مدیریت ظهور کردند که می توان به نظریه مدیریت علمی نظریه مدیریت نهضت روابط انسانی نظریه سیستمها در مدیریت ونظریه ترکیبی مدیریت اشاره کرد.از آغاز کار تعلیم وتربیت انسان نیز از روشهای مختلف مدیریت در امر آموزش بهره برده است اما از آنجایی که تحولات اجتماعی جدید تغییراتی را در ابعاد مختلف جامعه از جمله در زمینه های مختلف فن آوری های اطلاعاتی وارتباطی ایجاد کرده خود به خود نیازهای جدیدی راهم بوجود آورده است لذا برای پاسخگویی به این نیازهای جدید افراد جامعه تغییرودگرگونی در روشهای مدیریت مدارس وتلاش برای بهبود بخشیدن به کیفیت مدیریت مدارس ضروری است.امروزه دراین دنیای درحال تغییر وپیشرفت، مدارس نیاز به تغییر ودگرگونی دارند واین تغییر باید ابتدا در مدیریت ایجاد شود چرا که واقعیات امروز جامعه را نمی توان با روشهای دیروز فهمید بلکه باید با تجدید نظر در روشها وبرنامه های گذشته نظریه ها وروشهای نوینی را جایگزین کنیم در حال حاضر مدیریت آموزشی رویکرد جدید فرآیند مدار محور را برای اثر بخش کردن مدارس آغاز نموده است در این مقاله برآنیم تااین رویکرد جدیدرا روشن وراهبردهای مناسب آن را بیان نماییم.


لینک دانلود:


تجربیات مدیر دبیرستان


تجربیات مدیر دبیرستان

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: 50     کد محصول :7209      حجم فایل:92,32 KB      نوع فایل :rar 


 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

 

تجربیات مدون مهارت های حرفه ای مدیر آموزگاران برای ارتقای شغلی خبره و عالی

مقدمه:


 

کلاس‌های درس محیط‌های اجتماعی قراردادی هستند که عناصر تشکیل دهنده آن به طور کامل ویژه  و بی همتا هستند یعنی دانش آموزان، معلمان و شرایط یادگیری در یک لحظه از زمان هرگز شبیه به هم نخواهد بود توقع همه این است که معلم به مثابه عنصر هوشمند (مدیر) کلاس درس و برنامه ریز این سیستم، برنامه درسی کلاس خود را با توجه به شرایطی انتخاب کند در کلاس حاکم است و با خدمت گرفتن مجموعه ای مناسب از ابزارها، وسایل و محتوا، کنش واکنش‌های یاددهی و یادگیری را سازمان بخشد بدیهی است که هرگز دو کلاس در یک زمان واحد کاملاً شبیه هم نخواهند بود زیرا عوامل انسانی و شرایط یادگیری یکسان نیستند.

شیوه و قدرت مدیریت کلاس‌های چند پایه توسط مدیر آموزگاران در قالب توانایی، دانایی، و خلاقیت ظاهر می‌گردد و با مهارت‌های  عجین می‌شود که از شکل ساده تر آن یعنی مهارت فنی (یادگیر اصول و روش‌های فنی کلاس داری) آغاز وپس (از گذر از مهارت‌های انسانی (یافته‌های علمی  و تئوری‌هایی را که یادگرفته عملاً درس انسان‌ها یعنی دانش آموزان و معلمان بکار ببرد) به مهارت ادراکی که حاکی از بینش فلسه معلم نسبت به زندگی و تعلیم و تربیت است می‌رسد با توجه به این مطالب معلمان بر سکویی از باورهای بدیهی خود که رفتارهای آموزشی آن‌ها را شکل می‌دهد، ایستاده‌اند. پس با توجه به تفاوت‌های زمان و مکان و تفاوت‌های فردی معلمان چند پایه به تعداد این عزیران شیوه اداره کلاس وجود دارد ولی آنچه مهم است که هر کدام از این عزیزان از چهار چوبی مشخص برای بهبود وضعیت موجود کلاس درس خود استفاده می‌کنند که در این مقاله بیشتر این چهارچوب‌ها برای راحتی کار در کلاس این عزیزان مدنظر خواهد بود.


لینک انلود:

تجربیات مدون مهارت های حرفه ای مدیران


تجربیات مدون مهارت های حرفه ای مدیران

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


 تعداد صفحات: 30     کد محصول :7210      حجم فایل:92,6 KB      نوع فایل :rar 



 

 


 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مدیریت مدرسه ابتدایی

دیدگاههای مختلفی در مورد شیوه مدیریت مدارس وجود دارد عده ای از مدیران مدارس ریشه بسیاری از مشکلات وراه حل های مدارس را در منابع مالی، فیزیکی وبودجه آن می دانند این افراد بیشترین توجه خود را به ورودی های سیستم   مدرسه معطوف می دارند عده ای دیگری اعلام می دارند که اگرچه توجه به منابع موجود در ورودی های سیستم ازاهمیت بالایی برخوردار است اما باید به فرایند سیستم توجه بیشتری معطوف داشت آنها در فرایند سیستم به محتوی ، روش ها، چگونگی تدریس، نحوهٔ مدیریت وارزشیابی تاکید می نمایند.

در مدیریت کیفیت جامع که خود محصول مدیریت فرایند مداراست تلاش می کند برنامه ریزی استراتژیک را وارد رفتار روزانه مدارس کند در این روش که به مشارکت همه کارکنان تاکید می ورزد روش ها، ابزارومدل های مناسبی برای بهبود بخشیدن به کیفیت کار مدرسه به مدیران وکارکنان ارائه می دهد که لازم است مدیران وکارکنان با آموزش این شیوه ها تغییرات عمده ای را در روشهای کاری خود بوجود آورند وهمزمان با این تغییرات برنامه ریزی مناسبی را معمول واجرا نمایند.

در این مقاله ضمن تاکید به مدیریت فرایند مدار وارائه تعریفی از مدیریت کیفیت جامع راهکارهایی را برای دستیابی مدیریت به این شیوه ارائه داده است.

مقدمه:

از بررسی ومطالعهٔ آثار گذشتگان روشن می شود که مدیریت از قدیم الایام در جوامع مختلف بشری وجودداشته است وبزرگان ورهبران ملل وادیان مختلف ضرورت وجود مدیریت ورهبری را نیز یک امر مسلم شمرده اند در قرون اخیر هم نهضت های مختلفی در امر مدیریت ظهور کردند که می توان به نظریه مدیریت علمی نظریه مدیریت نهضت روابط انسانی نظریه سیستمها در مدیریت ونظریه ترکیبی مدیریت اشاره کرد.

از آغاز کار تعلیم وتربیت انسان نیز از روشهای مختلف مدیریت در امر آموزش بهره برده است اما از آنجایی که تحولات اجتماعی جدید تغییراتی را در ابعاد مختلف جامعه از جمله در زمینه های مختلف فن آوری های اطلاعاتی وارتباطی   ایجاد کرده خود به خود نیازهای جدیدی راهم بوجود آورده است لذا برای پاسخگویی به این نیازهای جدید افراد جامعه تغییرودگرگونی در روشهای مدیریت مدارس وتلاش برای بهبود بخشیدن   به کیفیت مدیریت مدارس ضروری است.

امروزه   دراین دنیای درحال تغییر وپیشرفت، مدارس نیاز به تغییر ودگرگونی دارند واین تغییر باید ابتدا در مدیریت ایجاد شود چرا که واقعیات امروز جامعه را نمی توان با روشهای دیروز فهمید بلکه باید با تجدید نظر در روشها وبرنامه های گذشته نظریه ها وروشهای نوینی را جایگزین کنیم در حال حاضر مدیریت آموزشی رویکرد جدید فرآیند مدار محور را برای اثر بخش کردن مدارس آغاز نموده است در این مقاله برآنیم تااین رویکرد جدیدرا روشن   وراهبردهای مناسب آن را بیان نماییم .

لینک دانلود:

تجربیات مدون مدیر ابتدایی


تجربیات مدون مدیر ابتدایی

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: 50     کد محصول :7211      حجم فایل:79,49 KB      نوع فایل :rar 



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

«پدیدة خلاقیت و نوآوری مثل بسیاری از خصیصه‌های انسانی در آحاد نوع بشر یافت می‌شود و این انگیزش‌ها و شرایط محیطی و فردی و آموزشی است که عامل خلاقیت را آشکار می‌کند خلاقیت به عنوان یک حالت روانی و ذهنی که در قلمرو علم روانشناسی است ظهور می‌کند و از آنجایی که عمدة کار و فعالیت انسان در سازمان‌ها انجام می‌شود عامل ایجاد و پرورش خلاقیت در محدودة علم و هنر مدیریت قرار می‌گیرد و مدیران می‌توانند ظهور خلاقیت را در سازمان‌ها با ایجاد زمینه‌های مناسب تسریع و یا با ایجاد فضای نامناسب آنرا عقیم کنند.»

مقدمه

 جالب اینجاست که در تعقیب خاستگاه خلاقیت‌ها در علوم و دانش‌های مختلف بیک طبقه بندی نسبتاً مشابهی می‌رسیم که هر طبقه دارای ریشه و فلسفه مشترکی می‌باشند مثلاً در فیزیک دو جبهه روبروی هم صف بندی کردند مثل تئوری نسبیت در مقابل تئوری مکانیک کوانتوم که اولی بر علیت و دومی بر احتمال تکیه دارد، این نوع صف بندی در مدیریت بصورت عقلائیون و خود یابان ظاهر شده و در حکمت و عرفان و معرفت شناسی این تقسیم بندی بصورت عقل و شهود و یا مشاع و اشراق دیده می‌شود، از آنجائیکه پدیدة خلاقیت جزو عملکرد نیمکرة سمت راست مغز می‌باشد لذا در تعقیب خاستگاه خلاقیت در دانش‌های فوق با مشاهده تقسیم بندی‌های انجام شده راه هموارتر و در شناخت ظهور و رشد این پدیده اعجاز انگیز انسانی موفق‌تر خواهیم بود.»آقایی فیشانی، ص 15)

مدیران در مرحلة نخست بایستی عواملی از قبیل آرامش، رضایت و استقلال را در کار برای افراد فراهم آورده تا زمینه برای تحرک و تغییر پایدار مساعد گردد و شیوة رهبری مدیران آنچنان باشد تا تغییراتی که بصورت جهشی هستند تقویت گردند. آن‌ها مسلماً در برداشت‌ها و ادراکات پرسنل نقش مهمی را می‌توانند بازی کنند. عواملی از قبیل برنامه‌ریزی استراتژیک، فرهنگ سازمانی و همچنین نقش مشاوره‌های مدیریت می‌تواند در شکل دهی این برداشت‌ها مؤثر باشند، مقاله حاص در خصوص خلاقیت از دیدگاه مدیریت اسلامی مباحثی را طرح نموده که امید است راهگشای پژوهشی عمیق‌تر گردد. یک مدیر مسلمان باید نظام اعتقادی خود را بکار گیرد، اگر نظام اعتقادی خود را در اختیار نگیرد، هر قدر هم که خلاقیت داشته باشد پشتوانة لازم برای اقدام به عمل در او وجود نخواهد داشت، اگر مهمات‌ها گاندی با تمام رشته‌های وجود خود به قدرتی که در زمینه مقاومت بدون خشونت داشت معتقد نبود، به نظر شما تا چه اندازه احتمال موفقیت او می‌رفت؟قوی و متناسب او بود که موجب شد به منابع درونی خود دست پیدا کند و به جایی برسد که بر افکار کسانیکه به اندازه او معتقد نبودند مسلط شود. قدرت ایمان، یعنی همین احساس اطمینان، نیرویی است که در پشت هر موفقیت بزرگ تاریخی نهفته است.

مشکلات مدیران دوره راهنمایی

در کشور ما ایران نهادی که به امر آموزش و پرورش است که نزدیک به یک چهارم جمعیت ایران را تحت پوشش خود قرار داده است و هر چند که ما رشد عظیمی در توسعه و آموزش و پرورش ما وجود دارد که رسیدن به چشم انداز بیست ساله نیازمند نگاهی جدی و عمیق به آموزش و پرورش هستم بنابر این تحول در آموزش و پروش امری اجتناب ناپذیر می‌باشد و این تحول نه مقطعی و نه یک بار بلکه برای همیشه باید باشد.

لینک دانلود:

تجربیات مدون مدیر راهنمایی

تجربیات مدون مدیر راهنمایی

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

وظیفه سرپرستی طی سالیان دراز دستخوش تغییرات چش مگیری شده است و امروزه، ضرورت وجود کارکنانی لای قتر و آموز شدیده، که توقعات بیشتر و بالاتری را برآورده سازند، سرپرستان را در زندگی شغلی با چالشی روزافزون روب هرو کردهاستنظر به ای نکه سرپرستان کارآمد در ب هکار بردن مهار تهایخود میان توجه به کار و کسانی که کار را انجامم یدهند توازن ایجادم یکنند لازم است نحوة برخورد صحیح و مناسب در محیط کار را نیز فر اگیرند و نقش خود را در تضمین تداوم و استمرار حرکت بهر هوری در سازمان ب هخوبی ایفا کنندسرپرستان خودمدیرانی هستند که در گردش فعالیت حسا بشدة خود نقش تعیی نکنند های دارند و ب هکار بردن واژة سرپرست نباید این قشر مدیران را از جامعة مدیریت کشورمان جدا کندمخصوصاً اگر این رپرستی در مشاغل آموزشی و مربوط به تعلیم و تربیت باشد



لینک دانلود:


تجربیات مدون سرپرست بخش


تجربیات مدون سرپرست بخش

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 30 کد محصول :7224 حجم فایل:58,96 KB نوع فایل :rar 



تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

هدف اصلی در تدریس

همیشه باید در نظر داشته باشیم که هدف اصلی در تدریس چیست؟

آیا فقط آموزش مبحث خاصی می‌باشد، یا آنکه در ضمن آموزش باید سعی کنیم، دانش‌آموز را به عنوان یک شهروند مؤثر و مفید برای جامعه به بار آوریم.

یعنی در نهایت روش درست زندگی کردن و انسان بودن را به او بیاموزیم و از خود، خاطر خوبی در ذهن دانش‌آموزانمان به جا بگذاریم.

خاطره‌ای از روز معلم

سالیان تدریس در گذرند و خاطراتی در ما باقی می‌گذارند، خاطراتی که همواره بوی تازگی خود را زیر غبار زمان از دست نمی‌دهند. چه خوب است لذت داشتن چنین خاطراتی را با هم قسمت کنیم. مانند خاطره‌ای که بوی مهربانی آن را هنوز احساس می‌کنم.

از راهروی طویلی که به دفتر دبیرستان منتهی می‌شد، گذشتم. مثل هر روز ازدحام روپوش سورمه‌ای‌ها، پچ‌پچ‌های خاص زنگ تفریح، هل دادن، خندیدن، خود شیرینی‌های برخی شاگردان را می‌دیدم ولی این بار وارد جمع هیچ گروهی نشدم و دست‌های گچی خود را بر شانه هیچ کدام نزدم! تکه پرانی‌ها و شلیک خنده‌ها این بار رد و بدل نشد. نگرانی خاصی به دلم چنگ می‌زد. چهره مغرور یکی از بچه‌های سوم ریاضی جلوی نظرم می‌آمد: مریم، دختری بلند قامت و سفیدرو با چشمانی که انگار در عمقشان اندوهی غریب خفته بود. به قول خودم سه سال بزرگش کرده بودم ولی امروز دیدم که چقدر باید بزرگ‌تر از سنش باشد!

مادرش اول صبح گوشه دفتر منتظرم بود. صورتش را در چادری پوشانده بود. بوی آشنای فقر و نداری به همراه عطر دوست‌داشتنی مادری مهربان همراه شده بود.

در حالی که اشکی بر چهره چروکیده‌اش می‌غلتید، گفت: خانم مبادا دخترم بفهمد پیش شما آمدم. مریم خیلی شما را دوست دارد و می‌خواست هدیه‌ای برای روز معلم به شما بدهد.امروز صبح از باغچه گل یاس چیدم که بیاورد ولی او نگران بود که در مقابل دیگران شرمنده می‌شود و...دست‌های زبر و زحمت کش آن مادر را بین دست‌هایم گرفتم. زن که جرأت بیشتری یافته بود از شوهرش که آجرکشی می‌کرده و الآن به علت دیسک کمر زمین‌گیری شده حرف زد. از پسرش که دوره راهنمایی است و با آنکه انگشتش لای دستگاه پرس رفته، می‌گوید غصه نخور مادر بدتر از این‌ها زیادند، صحبت کرد. از خودش گفت که ناچار است در خانه‌های مردم کار کند و زندگی را بچرخاند.

لینک دانلود:


تجربیات مدون دبیر شیمی




  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده:

هدف مقاله‌ی حاضر آن است که نشان ‌دهد کلاس های درس ادبیات کسالت‌بار است و عوامل زیادی در این موضوع نقش دارند ولی با اجرای روش‌های متنوع تدریس می‌توان از ملال‌آور بودن کلاسهای درس ادبیات کاست و اوقات لذت‌بخشی را در کلاسهای ادبیات برای دانش‌آموزان به ارمغان آورد. همکاری معلم و مسؤولان مدرسه و دانش‌آموزان و خانواده‌ها شرط موفقیت در این راه است.

 واژه‌های کلیدی:

ادبیات ـ تدریس سنتی و مشارکتی ـ کارکرد ادبیات ـ بی‌علاقگی به درس ادبیات

 

 روش تحقیق:

در این گزارش بیشتر اطلاعات را از طریق مصاحبه‌ی مستقیم با دانش‌آموزان و همکاران به دست آوردم. همچنین از پرسشنامه نیز استفاده کردم. از منابع کتابخانه‌ای هم بهره بردم که در پایان مقاله معرفی شده است. در اجرای این پژوهش بیش از همه مدیون راهنمایی های استاد دلاویز، مدرس دوره‌های اقدام‌پژوهی، هستم.



لینک دانلود:

تجربیات مدون زبان و ادبیات فارسی راهنمایی


تجربیات مدون زبان و ادبیات فارسی راهنمایی

  • ali ahmadi