« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»
مختصری از تجربیات مدون :
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
تجربیات مدون مهارت های حرفه ای مدیر آموزگاران برای ارتقای شغلی خبره و عالی
مقدمه:
کلاسهای درس محیطهای اجتماعی قراردادی هستند که عناصر تشکیل دهنده آن به طور کامل ویژه و بی همتا هستند یعنی دانش آموزان، معلمان و شرایط یادگیری در یک لحظه از زمان هرگز شبیه به هم نخواهد بود توقع همه این است که معلم به مثابه عنصر هوشمند (مدیر) کلاس درس و برنامه ریز این سیستم، برنامه درسی کلاس خود را با توجه به شرایطی انتخاب کند در کلاس حاکم است و با خدمت گرفتن مجموعه ای مناسب از ابزارها، وسایل و محتوا، کنش واکنشهای یاددهی و یادگیری را سازمان بخشد بدیهی است که هرگز دو کلاس در یک زمان واحد کاملاً شبیه هم نخواهند بود زیرا عوامل انسانی و شرایط یادگیری یکسان نیستند.
شیوه و قدرت مدیریت کلاسهای چند پایه توسط مدیر آموزگاران در قالب توانایی، دانایی، و خلاقیت ظاهر میگردد و با مهارتهای عجین میشود که از شکل ساده تر آن یعنی مهارت فنی (یادگیر اصول و روشهای فنی کلاس داری) آغاز وپس (از گذر از مهارتهای انسانی (یافتههای علمی و تئوریهایی را که یادگرفته عملاً درس انسانها یعنی دانش آموزان و معلمان بکار ببرد) به مهارت ادراکی که حاکی از بینش فلسه معلم نسبت به زندگی و تعلیم و تربیت است میرسد با توجه به این مطالب معلمان بر سکویی از باورهای بدیهی خود که رفتارهای آموزشی آنها را شکل میدهد، ایستادهاند. پس با توجه به تفاوتهای زمان و مکان و تفاوتهای فردی معلمان چند پایه به تعداد این عزیران شیوه اداره کلاس وجود دارد ولی آنچه مهم است که هر کدام از این عزیزان از چهار چوبی مشخص برای بهبود وضعیت موجود کلاس درس خود استفاده میکنند که در این مقاله بیشتر این چهارچوبها برای راحتی کار در کلاس این عزیزان مدنظر خواهد بود.
- ۹۶/۰۵/۳۱