فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از متن فایل :
مقدمه
در پژوهش حاضر، با توجه به این اصل که کودک بیشتر به بازی علاقه مند است، بد خطی دانش آموز اصلاح شده است. همچنین به صورت ریشه ای به مشکل پرداخته شده است، نه این که متوسل به رو نویسی هایبی هدف و خسته کننده شود که در مواردی به تشدید مشکل منجر میشود.
این نوشتار شامل چندین بخش است که پس از بیان مسئله و ارائهٔ شواهد و تحلیل دادهها، راه حلهایی را بطور موقّت در نظر گرفته و سر انجام پس از گزینش روش مؤثّر با نظارت بر آن شواهدی دال بربهبود مشکل ارائه کرده و پس از تأیید وضع مطلوب از جانب چند مرجع، توصیههایی شده است.
آموزشگاهی که این پژوهش در آن انجام میشود، دارای ویژگیهای زیر میباشد:
دانش آموز مورد نظر دختری با قد متوسط (120 سانتی متر) و وزن (25 کیلو گرم) میباشد. او فرزند چهارم یک خانوادهٔ 4 نفری میباشد. و والدین او دارای سواد چهارم ابتدایی هستند و از نظر مالی در سطح متوسط میباشند. او دارای یک برادر 3 ساله نیز میباشد.
در نوشتههای این دانش آموز اندازهٔ حروف در یک کلمه با هم تناسب ندارند. (حروف دندانه دار، ریز و حروف قبلی و بعدی را درشت مینویسد) دو جزء کلمات ترکیبی را خیلی با فاصله مینویسد، به طوری که دو کلمهٔ جدا از هم تصور میشود. حروف گودی دار (مقعر) مانند " ی " ، " ل " و " ن " را به صورت شکسته و گوشه دار مینویسد.
اتصالات حروف را در کلمات به صورت اصولی انجام نمیدهد و در نوشتههایش خط زمینه را رعایت نمیکند. گاهی که اشتباه مینویسد دوباره بدون پاک کردن، روی همان کلمهٔ اشتباه شروع به تصحیح مینماید. بنابراین نوشتههای وی نا مفهوم و کثیف به نظر میرسد. به خاطر همین بد خطی و عدم استفاده از مداد پاک کن در اکثر مواقع، دفاتر و کتابهایش اغلب کثیف و نا مرتب است.
اقدام پژوهی چگونه توانستم خط دانش آموزانم را بهبود بخشم
لیست کلیه اقدام پژوهی. گزارش تخصصی و تجربیات مدون
برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید:
پکیج شماره 1 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
پکیج شماره 2 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
پکیج شماره 5 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
برای دریافت اقدام پژوهی به صورت تک به لینک زیر مراجعه کنید:
- ۹۶/۰۳/۰۲